Pasul 5 reprezinta etapa finala a procesarii documentelor necesare infiintarii unui SRL. Te rugam sa pregatesti un dosar cu sina, si impreuna cu actele si documentele mentionate in acest pas, sa le inaintezi Oficiului Registrului Comertului din judetul in care va avea sediul social viitoarea societate. Ai mai jos o harta cu locatia acestuia. Inainte de listarea documentelor, te rugam sa verifici informatiile continute de acestea, respectiv corectitudinea lor. Daca sunt mentiuni ce trebuiesc adaugate, modificate sau sterse, nu uita ca pdf-urile sunt editabile, asadar le poti modifica oricand. Mai multe informatii poti gasi in Ghidul de infiintare a unui SRL, disponibil in sectiunea Intrebari si raspunsuri. Documentele se genereaza auto-completate in medie la 30 de secunde de la accesarea lor.
 

Ca si procedura pe care trebuie sa o urmezi, iti recomandam:
  1. Verifica corectitudinea fiecarui document, si printeaza-l intr-un singur exemplar. Le poti data, insa cel mai bine este sa le semnezi doar in fata functionarilor de la ORC.
  2. Atentie sa nu omiti vreunul dintre formularele sau documentele mentionate, respectand lista afisata mai jos.
  3. Pune toate aceste documente intr-un dosar cu sina, impreuna cu timbre fiscale de 4 ron. Recomandam ca statutul (actul constitutiv) si celelalte fisiere editabile (pdf) sa le copiezi si in format electronic pe un dispozitiv de tip stick-usb.
  4. Trebuie sa te deplasezi la Oficiul Registrului Comertului din judetul unde societatea comerciala isi are sediul social. Adresa o poti gasi pe aceasta pagina.
  5. Prezenta este obligatorie pentru toti asociatii si administratorii (daca difera de asociati).
  6. In cazul in care vei fi reprezentat de un imputernicit, asigura-te ca are la el procura notariala mentionata in Pasul2.
  7. Primul birou vizitat la ORC este cel de asistenta pentru verificarea actelor din dosar. Aici se va verifica si unicitatea sediului si a actionarului (in cazul unicului actionar), se vor da declaratii pe propria raspundere privind calitatea de actionar/administrator, etc. Atentie deoarece aceasta declaratie se poate DA si in fata reprezentantului ORC, insa deseori ei prefera sa trimita persoana (actionari, administratori) la un notar, pentru aceasta procedura.
  8. Se numeroteaza fiecare act si se intocmeste un opis de documente pe partea verso a cererii de inregistrare. Roaga functionarul sa completeze acest opis cu date, pentru a nu gresi in numerotare.
  9. Functionarul din biroul precedent te va indruma catre biroul de depunere a dosarului de infiintare. Dupa achitarea taxelor legale, vei fi informat despre data la care trebuie sa ridici actele de infiintare (certificat de inregistrare, certificat constatator, rezolutie infiintare)
  10. Actele se ridica doar de catre unul dintre asociati / administratori.

1. Dovada privind disponibilitatea si rezervarea denumirii firmei, in original (act obtinut la Pasul2)
2. Statutul sau actul constitutiv, in original (act obtinut la Pasul3)
3. Contract privind dovada spatiului pentru sediul social si sediul secundar (daca exista), ambele in original (acte obtinute in Pasul4)
4. Avizul acord din partea asociatiei de proprietari, in original (act obtinut in Pasul4)
5. Copie acte identitate pentru urmatoarele persoane:
Nume si prenume
6. Foaie de varsamant (chitanta) privind depunerea capitalului social, in original (act obtinut la Pasul4)
7. Specimenul de semnatura, se poate descarca de aici:
8. Declaratie pe propria raspundere, model 2, se poate descarca de aici:
9. Cerere de inregistrare persoane juridice, se poate descarca de aici:
10. Anexa nr. 1 de inregistrare fiscala, se poate descarca de aici:


11. Acte necesare ANAF pentru declarare punct de lucru (se predau tot functionarului de la ORC)
Cerere inregistrare sediu social, se poate descarca de aici:
Copie act de identitate administrator
Copie declaratie pe propria raspundere, model 2 (gasiti acest document la pct.8 in lista de mai sus)
Copie dupa contractul privind dovada spatiului pentru sediul social
Timbre fiscale de 4 RON